Saturday, September 23, 2006

Hos Blogger finns den funktionen med i själva Composeläget. :)

När jag bloggade med Blogger, laddade jag upp bilderna som vanligt och klickade i "Small size" i 'uppladdningsrutan'. Då kommer själva (lilla) bilden automagiskt att vara en länk till orginalbilden. Öppna HTML-redigeraren som finns som en flik i Composerutan så att du har hela HTML-koden synlig och skriv target="_blank" inom HTML-koden för länken. Länken i detta fall är ju den lilla bilden som länkar till orginalet. Då ser min kod ut såhär i Bloggers HTML-editor:

[a target="_blank" href="http://photos1.blogger.com/blogger/6945/1307/1600/jason.0.jpg"] [img height="50" style="FLOAT: left; MARGIN: 0px 10px 10px 0px; CURSOR: hand" alt="" src="http://photos1.blogger.com/blogger/6945/1307/200/jason.0.jpg" border="0" /] [/a]

Bilden i inlägget nedan är länkad "automatiskt" via Blogger i och med att jag valde "Small size" på bildstorleken. Det enda du alltså behöver göra för att få det som du vill är att klistra in target="_blank" i koden för länken..

Hoppas att min förklaring inte är alltför grötig och att du förstår hur jag menar.. :)
Lycka till! :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home